Hoe kan ik langer worden

Hoe kan ik langer worden?

Ben jij nog in de groei of ben jij al uitgegroeid en zou je nog wel wat extra centimeters kunnen gebruiken? Veel mensen zouden toch wel iets langer willen zijn omdat in onze samenleving nou eenmaal veel waarde aan je lengte wordt gehecht. Zo willen veel vrouwen een man die groter is en blijkt uit onderzoek dat langere personen meer geld verdienen. Gelukkig zijn er manieren die je kunt toepassen om toch nog wat meer uit je lengte te halen!

Dit hoeft ook niet op een extreme wijze door operaties of zogenaamde groeipillen maar kan door middel van enkele tips en oefeningen die hieronder in het artikel beschreven worden. Door het volgen van de tips kun je zelfs als je al uitgegroeid bent tot wel 10 centimeter groeien, afhankelijk van jouw lichaam.

Langer worden door rekken

Zodra wij uit bed komen zijn wij op ons langste punt, omdat de ruggengraat tijdens je slaap heeft kunnen rusten en vocht tussen de wervels heeft opgeslagen. Doordat wij de hele dag onder druk staan van de zwaartekracht wordt gedurende de dag dit vocht er uit geperst, wat er voor zorgt dat de wervels onderling minder tussenruimte bevatten. Door te rekken kunnen wij weer ruimte tussen de wervels creƫren waardoor hier zich weer vocht kan nestelen en wij weer extra lengte terugkrijgen.

Langer worden oefeningen

Er zijn veel oefeningen die dagelijks toegepast kunnen worden om wat te groeien. Deze oefeningen dienen op vaste basis gedaan te worden om tijdelijk langer te worden en de resultaten kunnen ook permanent worden door deze voor langere tijd gedisciplineerd te volgen.

Hang oefeningen

Dezelfde zwaartekracht die ons ook kleiner maakt kunnen wij ook gebruiken om ons juist weer groter te maken. Door te hangen op een manier dat je de grond niet aanraakt trekt jouw eigen gewicht je omlaag waardoor de ruggengraat volledig kan uitrekken.

De oefening is simpel. Het enige wat je namelijk hoeft de doen is hangen. Dit kan bijvoorbeeld zijn aan de pull-up bars in de sportschool, de traptreden in je huis of aan een tak van een boom. Zorg dat je zo lang mogelijk blijft hangen zodat alle sappen goed gaan stromen. Doe dit zolang het comfortabel voelt. Een bijkomend voordeel is ook dat je merkt dat je na verloop van tijd langer kunt blijven hangen en daarbij dus ook je grip-strength hebt vergroot!

Zwemmen

Tijdens het zwemmen ben je nagenoeg gewichtloos en trekt de zwaartekracht veel minder aan je lichaam. Daarnaast zorg jij er voor dat bij elke slag je ruggengraat, armspieren en je beenspieren uitgerekt worden. Voorwaarde voor het groeien door zwemmen is wel dat je dit meerdere malen per week, met een minimum van drie keer per week doet.

De cobra houding

Veel yoga oefeningen zorgen er voor dat je je spieren in je lichaam maximaal rekt. De cobra zorgt er voor dat je ruggengraat zich maximaal door de zwaartekracht uitrekt. Daarnaast strekt het ook je benen en armen.

De neerwaartse hond

De neerwaartse hond is een yoga oefening die er erg lastig uitziet, maar je al vrij snel onder de knie zult hebben. Door middel van deze oefening strek je de armen, benen, ruggengraat, kuiten en de hamstrings. Kortom alle spieren die je wil rekken om groter te worden.

Alle bovenstaande oefeningen zorgen er voor dat er rek in je spieren komt en vocht zich weer tussen je ruggenwervels kan nestelen. Het is belangrijk dat deze oefeningen op een vaste basis gedaan moeten worden, vooral al je wil dat het resultaat permanent is. Veel succes en the sky is the limit!

Plaats een reactie